صاحب واقعة قلم محمد رمضان يثير الجدل برده على الأخير: "أيدي مرزبة ومردتش أعمل محضر فيك"

بواسطه لهلوبة الإثنين , 15 يوليو 2024 ,9:12 ص

صاحب واقعة قلم محمد رمضان يثير الجدل برده على الأخير: "أيدي مرزبة ومرد


أثار الفنان محمد رمضان الجدل خلال الأيام القليلة الماضية، بعد ظهوره وهو يصفع أحد معجبيه في الساحل الشمالي، ولكن الأخير رد للفنان الصفعة، وهو ما جعل الجميع يتحدث، ويقارن بين هذه الواقعة وبين واقعة صفع الهضبة عمرو دياب لأحد معجبيه أيضًا.

وخرج محمد رمضان أمس، في أول رد له على واقعة صفع أحد المعجبين وتعرضه للصفع هو الآخر، واعتذر بسبب ضربه لأحد الجمهور، وهو شاب صغير ولكنه لم يتمالك أعصابه حين أخطأ الشاب في اسمه، خاصةً أن الشاب كرر فِعلته مرتين.

 

اعتذار محمد رمضان عن صفع أحد الجمهور

وفي أول رد لمحمد رمضان على هذه الواقعة، ظهر في مقطع فيديو، عبر حسابه الشخصي على موقع الصور "إنستجرام"، وقال: "جمهوري العدل العزيز والأصيل والغالي، ألف شكر وربنا ميحرمنيش منكم، أنا قرأت وسمعت قد إيه دافعتم عني وغلطتم الولد الصغير".

وتابع "رمضان":"أنا عامل الفيديو دا عشان أعتذر، لأهل الولد الصغير إن إيدي اتمدت عليه وأنا عارف إن هو عيل صغير، ولما غلط أول مرة وشيلتله الكاب من على راسه، ولاقيته عيل صغير وقولتله اسمك إيه يا حبيبي".

وأكمل حديثه عن سبب انفعاله وضربه بالقلم: "لما غلط تاني متمالكتش نفسي، وضربته قلم صغير خلى الكاب يطير من على راسه والتليفون خدته ومسحتله الفيديو، ولو هنعتبر الناموسة اللي وقفت على خدي قلم أنا أستاهل من الناموسة خمسة، لأن أنا مديت إيدي على عيل صغير".

وأختتم حديثه: "ودي لا بطولة ولا رجولة، وحد قالي أكسرله التليفون لكن قولتله لأ هو غلط أهله ذنبهم إيه يغرموا تليفون تاني، ودي الغلطة اللي أنا طالع أعتذر عنها".

 

رد صاحب واقعة قلم محمد رمضان على كلامه

وتحدث الشاب "كريم شلبي"، صاحب واقعة ضرب محمد رمضان بالقلم في الساحل الشمالي، لأول مرة عن اعتذار محمد رمضان له ولأسرته، خلال الساعات القليلة الماضية، ورد على استهزائه به عندما قال أنه "عيل صغير"، بالإضافة إلى وصفه للقلم الذي حصل عليه منه بـ"الناموسة".

وقال "كريم" في فيديو نشره عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "شكرا لكل واحد قال كلمة حلوة ودافع عني وأنا أعترفت بخطأي لأن الاعتراف بالحق فضيلة، تاني حاجة بقى أنا مطلعتش أتكلم فى ولا قناة ولا فيديو لاني مش عايز أطلع تريند زي ما كتير بيقولو، انا الحمد الله شبعان وعيني مليانة ومش محتاج التريند".

 وتابع: "اعتذار محمد رمضان على راسي بس كنت عايز أقول حاجة أن فى ناس بتتوليد صغيرة وبتكبر وفي ناس بتتولد صغيرة وبتفضل صغيرة".

 واختتم حديثه، ردًا على كلام "رمضان": "أنا كنت طالع الساحل اتبسط ومش هتكلم فى حوار أنك قولت أنك طيرت الكاب والنضارة بسبب القلم بس ابقى تقل أيدك شوية إن كانت ايدي الشمال ناموسة فايدي اليمين مرزبة وأنا مرضتش أعمل محضر فيك علشان العفو عند المقدرة".


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك